Rozhovor s Kmóšou

06.02.2019 12:10

 

Vážení fanoušci, pojďme si představit naši letošní posilu Jakuba Kmoška, kterému neřekne nikdo jinak než Kmóša. Kmoša poprvé ve své kariéře oblékl dres Chrudimi, ovšem můžete ho znát ze zápasů, kdy odjakživa hájil barvu dresu našeho rivala z Přelouče. Jsme si jisti, že pokud jste viděli alespoň jeden tento zápas, Kmóšu jste nepřehlídli. Stejně tak to měl s výběrem čísla na dresu, bral to, do čeho se vešel. Čili BK Přelouč do boje a my jdeme na rozhovor!

 

Kubo, trošku se nám basketbalově představ. Jak jsi se vůbec dostal k basketbalu, kde všude jsi hrál a trénoval?

Od dětství jsem byl vždy vyšší a širší než ostatní děti a tak mamka usoudila, že pro mě ideální sport bude basketbal. V Přelouči jsem odehrál minižákovské a žákovské kategorie, v mladším a starším dorostu jsem hrál střídavě extraligu v Pardubích a ligu v Přelouči. Následně jsem se vrátil do mužů do Přelouče, kde jsme nejdříve vyhráli Východočeskou ligu, několik let hráli druhou ligu a tu v jednom roce i vyhráli. Hraní jsem navíc začal kombinovat s pískáním zápasů mládeže i dospělých. Aktuálně dělám rozhodčího již jedenáctým rokem.

 

Pocházíš z Přelouče, od jakživa si jezdil hrát basket do Chrudimi, jak se ti tady hrálo jako soupeři?

Do Chrudimi jsem se vždy těšil, velká hala s dobrým zázemím, navíc mi to tu vždy padalo, dva roky zpátky jsem tu v dresu Přelouče dal ve VČL 36 bodů, což bylo vyrovnání karierního maxima.

 

A jak se ti tady hraje teď ve žlutých barvách?

Přestup do Chrudimi přišel absolutně neplánovaně, nicméně jsem za to moc rád. Basketbalově jsem tu ožil, užívám si každý zápas a doufám, že i ostatní mají dojem, že jsem pomohl týmu k dosavadnímu postavení v tabulce. To se snad bude ještě zlepšovat a do play off si zajistíme co nejlepší pozici. Ještě jednou děkuji Štěpánovi Popelkovi a Honzovi Večeřovi, že mě oslovili s možností za Chrudim hrát.

 

Co řikáš na tým. Parta dobrá, ne? Asi jsi neměl problém zapadnou, viď?

Vzhledem k tomu, že jsem většinu kluků znal dlouhodobě, se zapadnutím nebyl žádný problém. Je tu skvělá parta, kluci rádi vtipkují a na každé rýpnutí je odpovězeno ještě větším rýpnutím. Všichni ale vědí, že je to legrace a nikdy se nejedná o nic, co by si někdo měl brát osobně.

 

Na druhou stranu pusu máš prořízlou dost, takže už jsi určitě počastoval někoho peprným vtípkem, viď?

Ano, každý kdo mě zná ví, že pokud nemám v puse píšťalku, tak ji nezavřu. I když jsem během zápasu “kyseláč”, tak stále vtipkuji. Peprných vtipů bylo opravdu hodně, nicméně kluci mi je i s úroky vrací a nemáme si zde co vyčítat. Jak jsem už říkal, je tu skvělá parta.

 

Pojďme zpět k basketbalu, jak ty jsi spokojen se svými výkony v letošní sezoně?

Moje výkony by měl hodnotit zejména trenér a spoluhráči, ale pro mě osobně je to obrovské překvapení. Vzhledem k časovému vytížení jako rozhodčí totiž slovo “trénink” znám pouze z vyprávění. Nicméně si myslím, že se mi podařilo dostat do kondice, kdy nedělám na hřišti ostudu.

 

Mrzí tě hodně nedaná desátá šestka v řadě? (Trenér by totiž přispíval do týmové kasy)

100 korun do kasy z rukou trenéra by potěšilo, ale bohužel mi to tam nespadlo. Naneštěstí mě za dva týdny později napodobil Honza Soudek, takže nejsem jediný, kdo to psychicky nezvládl, popřípadě kdo Štěpánovi nějakou tu korunu ušetřil.

 

Dá se se říct, že Tě letošní přestup v něčem nakopl? Objevila se třeba nová motivace?

Určitě mi to dodalo sebevědomí, pokud člověk na sobě pracuje, může zvládnout cokoliv. Kdo si mě pamatuje, jak jsem vypadal před rokem a půl, ví o čem mluvím. Je to krásný pocit při rozcvičování po pětileté pauze smečovat. Snad letos zvládnu splnění fyzických testů na jedničkovou rozhodcovskou licenci. Uvidíme, jak to vše za pár měsíců dopadne.

 

Co jinak rád ještě děláš mimo basketbal?

Momentálně kromě basketu skoro nic jiného neexistuje, kombinace pískání a hraní mi bere hrozně moc času. Basket se teď snažím omezit natolik, abych více času mohl trávit s přítelkyní, protože je mi s ní skvěle a užívám si každý společný okamžik.

 

Kmóšo, pojď ještě na závěr nahecovat trochu diváky a i tým. Máš nějaký basketbalový cíl, na který bys chtěl letos dosáhnout? Kde by sis přál, aby Chrudim letos skončila.

Chtěl bych pozvat všechny diváky na následující dva basketbalové víkendy! Potřebujeme čtyři domácí výhry a zajistit si co nejlepší pozici před posledním venkovním výjezdem před play off k týmům, které budou bojovat o záchranu v druhé lize. Zejména teď při zápasech s Kondory a Lynx Liberec potřebujeme pomoc diváků. Osobně bych si přál udržet stávající průměr 12 bodů na zápas, pomoci Chrudimi k co nejlepšímu umístění a jelikož se možná jedná o moji poslední sezónu v 2.lize před definitivním přesunem k pískání, bylo by úžasné se s touto skvělou partou loučit titulem z 2.ligy. Pokud vydržíme hrát jako v posledních zápasech, je to v našich silách! Pojďte nám k tomu prosím pomoci a o víkendu doražte vytvořit parádní domácí kulisu!

Díky za rozhovor